Handelsbetingelser

 

Sitet www.Eness.dk ejes og drives af FMAM Group, CVR-nr. 28160372, Strandgårds Alle 65, 3600 Frederikssund, tlf. 30953055, info@eness.dk.

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse ved køb af varer på www.Eness.dk.

 

 

Bestilling og betaling

 

www.Eness.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

 

For at handle på www.Eness.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Vi modtager følgende kort: Dankort, Visakort, Visa Electron, Mastercard, og Mastercard Debet. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

 

Vi hæver først betalingen fra dit kort, når din pakke afsendes.

 

 

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

 

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse på mail fra os. Hvis du ikke har modtaget ordrebekræftelsen efter et par minutter, kan du eventuelt se i din SPAM-mappe.

 

 

14 dages fortrydelsesret

 

Når du handler på nettet og hos Eness.dk har du 14 dage til at meddele os, at du har fortrudt dit køb. Herefter har du 14 dage til at sende varerne retur.

 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

  

Sender du hele din ordre retur, refunderer vi den fragt du betalte, da du gennemførte din ordre. Leverer du kun noget af din ordre retur, får du pengene for varerne refunderet, men fragten fra den oprindelige ordre, vil du ikke få refunderet.

 

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

 

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du benytte den bytte- og returnota der typisk sidder i plastlommen udenpå pakken når du modtager den, eller skrive på en udskrift af din mail med ordrebekræftelsen, eller alternativt benytte en standard fortrydelsesformular, som du kan finde her.

 

 

Returnering

 

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

 

Eness.dk

Strandgårds Alle 65

3600 Frederikssund

 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

 

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har modtaget din leverance.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og pakker skal sendes direkte til vores adresse.

 

Du skal vedlægge en udfyldt retur- og byttenota eller anden dokumentation for dit køb. Bytte- og returnotaen ligger typisk i pakken når du modtager den.

 

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

 

Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

 

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  

 - du reelt har taget varen i brug,

 - den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,

 - du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på

 - du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

 

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

 

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Du har 2 års reklamationsret på dine varer. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 uger efter fejlen blev opdaget.

 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail på info@eness.dk eller telefonisk på 30 95 30 55.

 

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

 

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

 

Hvis du ikke når at hente din pakke, eller nægter modtagelse

 

Hvis pakken ikke afhentes indenfor henliggelsesfristen, eller man nægter modtagelse, pålægges et forsendelses-gebyr på 59 kr.

 

 

Persondata

 

For at kunne handle på www.Eness.dk skal du som minimum oplyse:

 

Navn, adresse, e-mail, telefonnummer.

 

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10.

 

Vi deler kundedata med tredjeparter, som udfører tjenester på vores vegne - f.eks. vores mail-software hos Sendinblue og vores re-marketing hos Facebook og Google. Alle dataudvekslinger kører over sikre krypterede forbindelser (https) og bevares på vores https sikre server hos Cloudways.

 

Derudover videregives eller sælges oplysningerne ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

 

Ansvarlig for behandling af Persondata hos Eness er Mikael Mortensen. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Eness.dk via e-mail info@eness.dk.

 

 

Cookies

 

Ved at benytte www.Eness.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

 

Hos Eness.dk benytter vi cookies til følgende (navn og levetid i parantes):

 

- Nødvendige cookies til din kurv mm. (PrestaShop-****** - 5 dage, PHPSESSID - 13 mdr.).

- At registrere din færden på siden i forbindelse med markedsføring hos Google, Bing, Facebook og Instagram (_gat - 1 sek., _gid - 1 dag, _ga - 2 år, _gcl_au - 1 mdr., _fbp - 1 mdr.

- Gemme dit krypterede brugernavn og password, hvis du har en konto hos os.

- Holde styr på, om du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev (SendInBlue).

- Holde styr på produkt pop-up vinduet (arlsf_key)

 

Du kan fjerne og ændre dit samtykke til cookies ved at klikke på "Cookie settings" nederst på alle sider. (husk at du selv skal fjerne de cookies, der allerede er sat i din browser - se herunder)

 

Du kan altid slette allerede satte cookies i din browser, hvis du ønsker det:

 

Vi anbefaler at du søger på Google efter f.eks. "slet cookies Firefox", hvis du f.eks. benytter Firefox som browser. Herefter kan du følge en af de instruktioner der kommer frem.

 

Typisk slettes cookies i browserens menu til indstillinger - det kunne f.eks. være under "indstillinger" -> "Fjern cookies"

 

 

Lovvalg og værneting

 

Køb af varer på www.Eness.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på info@eness.dk. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

 

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@eness.dk.